Nizar / Zambry : Akhil VS Waheeda - selamat diijabkabul

HULU SELANGOR: Setelah dua tahun membiarkan banyak pihak membuat spekulasi dan berteka-teki tentang hubungan mereka, penyanyi serta penceramah bebas, Akhil Hayy, 40, dan penyanyi popular Waheeda, 30, akhirnya telah selamat diijabkabulkan di Masjid Ar Rahimah, Kuala Kubu Baru, hari ini.

Hanya dengan sekali lafaz, Akhil atau nama sebenarnya, Akhil Abdul Hayy sah bergelar suami kepada penyanyi yang popular dengan lagu Wassini itu pada majlis pernikahan mereka yang dihadiri oleh kira-kira 200 tetamu yang rata-ratanya terdiri daripada ahli keluarga, saudara-mara serta kenalan rapat kedua-dua belah pihak.

lagi http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2009/8/16/mstar_hiburan/20090816110517&sec=mstar_hiburan


Biodata Akhil Hayy



Nama Penuh : Akhil Abdul Hayy
Tarikh Lahir : 5 November 1969
Tempat Lahir : Kg Gunung Mesah Hilir, Gopeng, Perak
Isteri : Maizawati Zainal
Anak : Diana Sofia, 13 Siti Nur Maisarah, 9 Mohd Shariff Hidayatullah, 8 Mohd Shaqir Hidayatullah, 5
Album : VC 1423H Nasyid Lagenda (Platinum)
GELARAN Ustaz Rock sudah sinonim dengan penceramah dan pendakwah Akhil Abdul Hayy yang lebih senang namanya dibunyikan sebagai 'Aqil, bekas vokalis kumpulan rock D'Riyadh yang mewarnai persada seni tanah air sekitar penghujung 1980-an.
Transformasi daripada kehidupan sebagai penyanyi kepada pendakwah menjadikan perjalanan kisah hidupnya menarik perhatian terutama di kalangan jemaah yang setia mengikuti setiap ceramah agama beliau. Ia mungkin disebabkan untuk berubah kepada keadaan lebih baik bukan sesuatu yang mudah dan hanya mereka yang pernah melalui detik dipanggil 'turning point' itu dapat merasai nikmat kurniaan Ilahi.Justeru, kata anak kelahiran Kampung Gunung Mesah Hilir, Gopeng, Perak itu, beliau tidak kisah apabila sering diperkenalkan sebagai bekas penyanyi rock pada setiap majlis ceramah dihadiri.
Honestly, saya sering mendengar ceramah Ustaz Akhil Hayy. Saya tertarik dgn cara Ustaz Akhil Hayy memberi ceramah yg lebih mesra remaja. Remaja tak boring, org2 tua juga tdak bosan dgn ceramah beliau. Ketika ini, Ustaz Akhil Hayy sudah popular di Astro yg mana beliau sudah ada rancangan sendiri di Astro Oasis. Ustaz Akhil Hayy juga beberapa kali ditemuramah di rancangan Muzik Di Ria termasuk dlm episod Aidiladha minggu lepas.
Saya yakin beliau mampu bukan sahaja menjadi penceramah, penyanyi mahupun ustaz tetapi beliau berkebolehan menjadi ahli politik suatu hari nanti. Hopefully beliau akan menjadi calon wakil rakyat utk pilihanraya yg akan datang. Kepada Ustaz Akhil Hayy, selamat maju jaya dgn perjuangan beliau.


Comments

Popular posts from this blog

Profil Vitalia Sesha Model Di Kasus Suap Daging Impor - Tercanggih

Profile dan biodata Angkasa Band

Talent Pilihan SlideGossip : Andrean Saputra